1,5% podatku za 2022 rok

Jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego. 1,5 % podatku dochodowego za 2022 rok (popularnie PIT) może być przekazany na cele statutowe stowarzyszenia. Rowerowy Szczecin jest inicjatywą prowadzoną przez stowarzyszenie Idee przez miasto. Numer KRS 0000244791 1,5% Twojego podatku może pomóc budować jeszcze bardziej rowerowy Szczecin. Zebrane fundusze przeznaczamy m.in. na: EDUKACJĘ ROWERZYSTÓWCo roku docieramy do setek młodych … Czytaj więcej

Nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej rowerowy hit czy kit?

Minęło już kilka dni od otwarcia węzła Łękno oraz nowej arterii pomiędzy ul. Arkońską a al. Wojska Polskiego. Czy nowa droga rowerowa poprowadzona (nie do końca) wzdłuż obwodnicy śródmiejskiej ma szansę zmienić jakość przemieszczania się rowerem po mieście, oraz czy stanowi istotny element w rozwoju transportu rowerowego w mieście? Jedyna korzyść to połączenie z al. … Czytaj więcej

APEL DO PRZEDSTAWICIELI MEDIÓW

My, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz inicjatyw społecznych i miejskich, zrzeszonych w Federacji Piesza Polska, od lat walczących o poprawę bezpieczeństwa pieszych na drogach i ulicach polskich miast, w zdecydowany sposób sprzeciwiamy się narracji dotyczącej zmiany przepisów w Prawie o ruchu drogowym obowiązujących od 1.06.2021 r., zaprezentowanej w Faktach TVN ( 30.08.2021 r.) Zaprezentowany w wyżej … Czytaj więcej

Podpisz listę popracia projektów rowerowych SBO 2022

Wraz z Tomaszem Logą – autorem projektów Spójne trasy rowerowe dla Szczecina składamy 6 wniosków do tegorocznej edycji Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego. Są to: Zadanie ogólnomiejskie: Budowa drogi dla rowerów na ul. Obotryckiej. Zadania lokalne: Budowa drogi dla rowerów na al. Piastów (odcinek Mieszka I – Sowińskiego); Budowa drogi dla rowerów na al. Wojska Polskiego (odcinek … Czytaj więcej

Odwołanie od zamówienia na nowy system Bike_s

Nextbike Polska wniosła odwołanie od przetargu na dostawę nowej generacji roweru publicznego w Szczecinie Bike_s. Firma zarzuca spółce NiOL sformułowanie warunków zamówienia w sposób naruszający uczciwą konkurencję. Zarzuty dotyczą: „a) wymagania, aby wykonawca był autorem oprogramowania i jego właścicielem posiadającym prawa autorskie oraz aby musiał posiadać prawo oraz możliwość do aktualizacji, modyfikacji oraz swobodnego rozwoju oprogramowania, … Czytaj więcej

Ponownie wnioskujemy o kontrapas na pl. Zamenhofa

Nieintuicyjny i potencjalnie niebezpieczny kontraruch na pl. Zamenhofa. Na jesieni 2017r. zakończyły się remont i reorganizacja ul. Jagiellońskiej na odcinku od. Al. Wojska Polskiego do pl. Zamenhoffa włącznie.Od tego czasu obserwujemy bardzo niebezpieczne zjawisko. Wraz z remontem ulicy, zlikwidowano linię wyznaczającą kontrapas. Niestety do dziś kierowcy samochodów nie nauczyli się prawidłowego korzystania z jezdni w … Czytaj więcej

Quo vadis Placu Orła Białego

Jako niezależna organizacja pozarządowa obserwowaliśmy przez cały ubiegły rok testy zmian (prototypowanie) na placu Orła Białego. Obserwowane działania Urzędu Miasta, który wyrażał chęć zmiany formy i funkcji placu, były dla nas dobrym prognostykiem na przyszłość. Prototypowanie zapowiedziano jako wstęp do procesu przywrócenia funkcji przestrzeni miejskiej z jej różnorodnymi przejawami, czyli do stworzenia głównego placu Starego … Czytaj więcej

„Otwórzmy ulice” – wniosek do Prezydenta Miasta.

Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin, jak członek Federacji Piesza Polska, wysłało dziś do Prezydenta Miasta wniosek o otwarcie ulic w czasie pandemii. Pandemia wymusiła wprowadzenie wielu nowych przepisów, głównie zakazów. Ich autorzy działają zapewne w dobrej wierze, ale niektóre z nich są w polskiej rzeczywistości absurdalne. Do takich należy nakaz zachowywania 2 metrów dystansu podczas przemieszczania się pieszo. Jego dziwaczność … Czytaj więcej

Wnioskujemy o likwidację by-passa za którym doszło do wypadku

W związku z tragicznym wypadkiem w dniu 5 marca 2020 apelujemy o zmianę podejścia do projektowania infrastruktury drogowej. Dobrze zarządzane miasta budują infrastrukturę mając na uwadze, że człowiek nie jest ewolucyjnie dostosowany do jeżdżenia samochodem, nie umie tego robić w sposób całkowicie bezpieczny. Dobra infrastruktura uniemożliwia popełnianie błędów przez jej użytkowników lub minimalizuje ich skutki. … Czytaj więcej