flaga anglii bip logo 1 procent 30x20

Poprawki na Ku Słońcu - przetarg

kusloncu_brak_wjazdu_01ZDiTM ogłosił przetarg na przedłużenie drogi rowerowej od ronda Pileckiego do głównej bramy cmentarza. Będzie to poprawienie błędów z poprzedniego projektu gdzie uniemożliwiono rowerzystom jadącym jezdnią wjazd na ścieżkę. Poniżej przedstawiamy pismo skierowane do ZDiTM w sprawie przetargu.



Szczecin, 7.09.2009

Paweł Tarczyński
Dyrektor ZDiTM


Uwagi do budowy ścieżki rowerowej dwukierunkowej w ciągu ul. Ku Słońcu, wzdłuż jezdni południowej na odcinku od ronda Pileckiego do I bramy Cmentarza Centralnego w ramach przebudowy ?Skrzyżowania ul. Ku Słońcu ? Sikorskiego w Szczecinie.

1. W Opisie technicznym do projektu pojawiają dwa rodzaje nawierzchni:
- Nawierzchnia z masy SMA
- Nawierzchnia z kostki betonowej brukowej (nawierzchnia alternatywna).
Która z wymienionych nawierzchni zostanie zastosowana przy budowie drogi rowerowej? W specyfikacji technicznej, przedmiarze robót i SWIZ pojawia się jedynie informacja o SMA w kolorze czerwonym. Czy w związku z tym nie ma zagrożenia, że nawierzchnia ścieżki rowerowej będzie wykonana z niefunkcjonalnej kostki betonowej?

2. W SWIZ zakłada się wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem gr. 10 cm. Nie jest to tak trwała podbudowa jak ta wykonana np. przy budowie obwodnicy śródmiejskiej (Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm, Mieszanka z piasku stabilizowanego cementem Pm=1,5MPa gr. 10cm.). Zbyt słaba podbudowa może po kilku latach odkształcać się tworząc nierówności w nawierzchni ścieżki rowerowej. Prosimy o uwzględnianie tej uwagi i zastosowanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie.

3. W projekcie bardzo ogólnie zaznaczono początek drogi rowerowej przy bramie do cmentarza. Jakie będzie szczegółowe rozwiązanie? Podkreślamy, że aby droga rowerowa była dostępna dla rowerzystów krawężnik przy wjeździe na drogę rowerową musi być obniżony do 0cm. Jest to szczególnie istotne jeśli rowerzysta nie najeżdża na krawężnik pod kątem prostym przez co koło roweru może się z wystającego krawężnika ześliznąć.

4. Kiedy i czy będzie wykonany zjazd na jezdnie przy skrzyżowaniu z al. Bohaterów Warszawy? W obecnej sytuacji rowerzysta jadący dalej w kierunku al. Piastów nie ma możliwości włączenia się do ruchu (zjazdu na jezdnię).

Z poważaniem
Bartosz Skórzewski


Do wiadomości:
Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.


Uwaga! Projekt drogi rowerowej do wglądu znajduje się tutaj.

Komentarze  

 
# poszuma 2009-09-09 01:47
za przedłużenie ścieżki do bramy cmentarza - brawo! Ale jak bezpiecznie skręcić w Sikorskiego zamiast jechać prosto? Jeśli przy ww. bramie pamiętam o wjechaniu na chodnik, by potem trafić na ścieżkę, na rondzie wyprowadza mnie ona "pod górę". Przyznam, że już dwukrotnie zsiadałam z roweru, by przeprowadzić go po pasach i dopiero potem wrócić na jezdnię w ul. Sikorskiego. Wniosek - lepiej jechać jezdnią od początku, jak samochody, a ścieżkę zostawić - niech się nie niszczy ;(. Podobnie w przypadku skrzyżowania z Boh.Warszawy - chcąc dotrzeć płynnie do Piastów ścieżki lepiej nie zauważać! I jeszcze ps.: nowe krawężniki są tam wyjątkowo wysokie i kanciaste.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
# SHP 2009-09-11 13:31
Wprawdzie to dzieło przypadku, ale można zgodnie z przepisami zjechać ze ścieżki rowerowej w ul. Sikorskiego. Wystarczy skorzystać z wyjazdu z ogródków działkowych i wbić się na jezdnię na rondzie. Natomiast co do skrzyżowania z Boh. Wawy, jadąc w kierunku Piastów - tam już trzeba kombinować..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować